The Art of Self-Defense
Efter att han blir anfallen av ett MC-gäng blir Casey (Jesse Eisenberg) medlem av en karatestudio för att lära sig självförsvar. Under uppsikt av den karismatiska instruktören Sensei (Alessandro Nivola) och den övertygade Anna med brunt bälte (Imogen Poots) får Casey självförtroende för första gången. Men när han deltar i Senseis mystiska nattkurser upptäcker han en ondskefull värld av broderskap, brutalitet och hypermanlighet och blir sin enigmatiska nya mentors måltavla. “The Art of Self-Defense” är en djärv, annorlunda och originell mörk komedi som drar giftig manlighet till det yttersta.