High School Musical: The Musical: The Series: The Sing-Along
Tretton år efter att High School Musical spelades in på East High, planerar dramaavdelningen en djärv ny uppsättning: High School Musical: The Musical! Och den här gången finns det textremsor så att du kan sjunga med i varje avsnitt! En helt ny klass ger sig i kast med rollerna som Gabriella, Troy, Ryan, Sharpay och alla de andra — med gott om gymnasiedrama både på scenen och utanför!
Välkommen till East High:s allra första uppsättning av High School Musical: The Musical, där en ny årskurs high school-elever och deras nya dramalärare försöker återskapa historien på scenen, nästan 15 år efter att Disneys ursprungliga film spelades in där. Du kommer också att skapa historia, när du sjunger med i låtarna i varje avsnitt med hjälp av textremsor på skärmen! I rollerna som Gabriella, Ricky och resten av de ursprungliga karaktärerna spelar Nini, ett stjärnskott direkt från teaterlägret; Ricky, Ninis skejtande före detta pojkvän som börjar på dramakursen för att få tillbaka henne; EJ, Ninis snygga och stilfulla nya kärleksintresse; och Gina, den ambitiösa nya drama-eleven med skelett i garderoben och teater i blodet. Med nytt material och nyinspelningar av klassiska HSM-låtar tänker dessa blivande skådespelare från East High sätta upp sin egen version av High School Musical på scenen, tillsammans med all vardagsdramatik som inte fanns med i originalmanuset! Var beredd — det är snart dags för ditt nummer!