The Long Road Home
I serien The Long Road Home får vi återuppleva det heroiska kämpande för överlevnad under Irakkriget, när första kavalleridivisionen från Fort Hood hamnade i ett våldsamt bakhåll i Sadr City, Baghdad. I denna miniserie med åtta avsnitt får vi följa med handlingarna i Irak samt familjerna hemma i Texas som i väntan på nyheter förväntar sig det värsta.
De nyanlända männen från första kavalleridivisionen skickas ut på ett farligt räddningsuppdrag när en av deras plutoner hamnar under bakhåll av tusentals fientliga rebeller i slumområdet i Sadr City i Baghdad. Samtidigt som CNN meddelar om incidenten hemma i Amerika, fylls familjernas liv i Fort Hood av kaos och ovisshet.