Skaparna bakom ”Ice Age”-filmerna ger oss RIO, ett färgsprakande familjeäventyr om fågeln Blu som förflyttas från det trygga burlivet till den vilda brasilianska djungeln. Och det hade nog gått alldeles strålande, om det inte varit för en sak. Han kan inte flyga...