Taste the Nation with Padma Lakshmi
I Taste The Nation tar den prisbelönta kokboksförfattaren, programledaren och producenten Padma Lakshmi med oss på en resa genom USA, där hon undersöker den blomstrande och varierande matkulturen hos människor med olika ursprung. Hon letar reda på individer som har varit med och format vad amerikansk mat är idag.
I Taste The Nation tar den prisbelönta kokboksförfattaren, programledaren och producenten Padma Lakshmi med oss på en resa genom USA, där hon undersöker den blomstrande och varierande matkulturen hos människor med olika ursprung. Hon letar reda på individer som har varit med och format vad amerikansk mat är idag. Padma bryter bröd med andra amerikaner landet över, från ursprungsbefolkning till nyanlända immigranter, för att gå till botten med var matkulturen kommer ifrån och hur mat, mänsklighet och historia hänger samman. I slutändan handlar det om berättelser som utmanar mångas uppfattning om identitet, tillhörighet och vad det innebär att vara amerikan.