Saving Giraffes: The Long Journey Home
Före detta krigförande samhällen i Rift Valley i Kenya går samman för att rädda en flock sällsynta giraffer som blivit strandsatta efter en oerhört stor översvämning.
Girafferna i Kenyas Rift Valley är praktiskt taget borta - deras flockar har utplånats av tjuvjakt och krig. Efter decennier av stridigheter ger sig de bofasta i regionen i kast med att få tillbaka girafferna till området och börjar med en flock på åtta. Men enorma skyfall orsakar massiva översvämningar som får flocken att bli strandsatt. Ett team av veterinärer, byäldste och naturvårdare måste göra en farlig räddningsinsats innan det är för sent.