A Civil Action
Jan Schlichtmann är en cynisk, dyrbar advokat som bara tar sig an stora mål som han vet att han kan vinna genom förlikning.
Jan Schlichtmann är en cynisk, dyrbar advokat som bara tar sig an stora mål som han vet att han kan vinna genom förlikning. Hans senaste fall verkar vid första anblicken enkelt, men Schlichtmann blir snart inblandad i en episk, juridisk strid … där han är villig att sätta sin karriär, sitt anseende och allt han äger på spel för sin klients skull! I filmen ser du också Robert Duvall, William H. Macy och John Lithgow. Den här fängslande och hyllade filmen levererar nagelbitande underhållning!