A Familia Craft Em Uma Aventura Das Arabias
Baixamemoria, Cronosplays och Spok är bästa vänner. De åker på semester med Bia, men deras planer ändras när de hör talas om en semesterturnering. De blir förvånade när Abud Al Bumbud och hans assistenter dyker upp. I första omgången möter de motståndarlaget: Skeletten, som vinner och avslöjar sin sanna identitet och varför de deltog i tävlingen.
Baixamemoria, Cronosplays och Spok är tre bästa vänner som gillar att uppleva virtuella äventyr i sina videospel. Men det finns alltid plats för fler verkliga äventyr för dem! Vännerna åker på semester med Baixamemorias flickvän, Bia, för att koppla av och träffa sin gemensamma vän Ana. Men gängets planer ändras när de hör talas om semesterturneringen, en tävling som kommer att äga rum på hotellet där de ska bo, och förstapriset är nära och exklusiv tillgång till en uråldrig relik. Men det blir inte så enkelt: gänget blir förvånade över att höra att Abud Al Bumbud, storvesiren Sultan Khaled Abdullah, från El Arbi-kalifatet, och hans assistenter, Ali och Babá, har anlänt till staden. Den första dagen i turneringen möter de motståndarlaget: Skeletten, och till deras ännu större förvåning är lagmedlemmarna Storvesiren, Ali, Babá och Ana. Ja, Ana kommer att tävla mot gänget! Spelen börjar, men Skeletten vinner alltid genom att fuska. Till slut vinner Skeletten och avslöjar då sin sanna identitet. Det är dem, professor Whiter, Cree och Per. De avslöjar också varför Ana var tvungen att gå med i laget och sin dolda agenda för att delta i turneringen: De vill lägga händerna på Osiris ägg för att fullborda sin samling med heliga ädelstenar, vilket i sin tur kommer att fria geniet Jafir, som kan att göra professor Whiter till världens rikaste man!