Abraham Lincoln: Vampire Hunter
En dagbok skriven av Abraham Lincoln upptäcks och avslöjar att ända sedan han var liten var hans liv sammanflätat med vampyrer.
När Abraham Lincoln, USA:s sextonde och historiskt sett främste president, upptäcker att vampyrer planerar att ta över nationen åtar han sig uppdraget att eliminera dem och blir samtidigt historiens främste jägare av odöda… Från de visionära filmskaparna Tim Burton och Timur Bekmambetov (Wanted) kommer denna bloddrypande berättelse, späckad med våldsam action och spektakulära specialeffekter, baserad på Seth Grahame-Smiths kultroman.