Another Earth
I Another Earth vill Rhoda Williams (Brit Marling), en lysande ung kvinna som antagits till MIT:s program i astrofysik, utforska kosmos. En begåvad kompositör, John Burroughs (William Mapother), har nått sitt yrkeslivs höjdpunkt och ska just bli far till sitt andra barn. En kopia av jorden upptäcks, och tragedi drabbar dem när dessa fullständiga främlingar får sina liv sammanflätade.