Arizona Junior
När ett barnlöst par, en före detta fånge och hans fru som är en före detta polis, bestämmer sig för att förse sig själva med en av en annan familjs femlingar, blir deras liv mycket mer komplicerat än vad de kunde tänka sig.
Med löfte om att skärpa sig, friar en närbutiksrånare (Nicolas Cage) till polisavdelningens fotograf (Holly Hunter). Allt är frid och fröjd tills de upptäcker att hon inte kan bli gravid och de avslås av alla adoptionsbyråer i stan. Det tar inte lång tid innan de inser att den enda lösningen är att kidnappa en av stadens berömda femlingar och köra på!