Asterix bei den Olympischen Spielen
Det här äventyret med den blixtsnabbe Asterix och hans följeslagare Obelix, som är stärkt med magiska drycker, leder dem till det avlägsna Grekland. Där hoppas de kunna hjälpa den unge och orädde Gaul Romantix att vinna de olympiska spelen och den vackra grekiska prinsessan Irinas hjärta.
Det här äventyret med den blixtsnabbe Asterix och hans följeslagare Obelix, som är stärkt med magiska drycker, leder dem till det avlägsna Grekland. Där hoppas de kunna hjälpa den unge och orädde Gaul Romantix att vinna de olympiska spelen och den vackra grekiska prinsessan Irinas hjärta. I vägen står den bedräglige Brutus, som kommer att göra allt för att få de olympiska spelen under sin kontroll och få bort sin far Julius Caesar från makten.