Bilar 2
När Blixten McQueen och hans bästa vän Bärgarn tävlar i World Grand Prix, kantas vägen av roliga överraskningar… speciellt när Bärgarn hamnar i ett spionäventyr.
Racingstjärnan Blixten McQueen (Owen Wilson) och den ojämförlige Bärgarn (Larry the Cable Guy), reser utomlands från Kylarköping för att tävla i World Grand Prix som ska avgöra vilken bil som är snabbast i världen. Men vägen till mästerskapet kantas av gropar, omvägar och överraskningar när Bärgarn hamnar i ett spännande spionäventyr.