Bärgningen av Costa Concordia
Denna film handlar om bärgningsarbetet av det olycksdrabbade kryssningsfartyget Costa Concordia, världens största skeppsvrak.
Denna film handlar om bärgningsarbetet av det olycksdrabbade kryssningsfartyget Costa Concordia, världens största skeppsvrak. Det kolossala kryssningsfartyget stötte emot ett grund och kantrade på den italienska ön Giglio. En tragisk olycka där 32 människor omkom när de försökte fly. Denna film använder sig av häpnadsväckande CGI-animering och unik tillgång till bildmaterial för att visa de otroliga uppfinningarna och teknologiska genombrotten som gjordes för att få 114 000 ton av manglad metall att segla igen.