Black Nativity
Forest Whitaker, Angela Bassett och Jennifer Hudson spelar huvudrollerna i denna moderna tolkning av Langston Hughes hyllade pjäs — en inspirerande berättelse om tro, familj och förlåtelse.
I denna moderna tolkning av Langston Hughes hyllade pjäs skickar den ensamstående mamman Naima (Jennifer Hudson) sin tonåriga son Langston (Jacob Latimore) till New York för att bo med sina morföräldrar pastor Cornell och Aretha Cobbs (Forest Whitaker och Angela Bassett). Väl där påbörjar Langston en inre resa av självupptäckt i denna inspirerande berättelse om tro, familj och förlåtelse.