Bootmen
Sean (Adam Garcia), en stålarbetare i en småstad, förverkligar sin livslånga dröm när han blir inbjuden att provdansa för en stor dansshow. Hans fantastiska danskunskaper gör att han blir anställd, men när han slår föreställningens stora stjärna får han sparken. När han återvänder hem hittar han sin flickvän i sin broders armar. Nu, med endast sin dröm att hålla fast vid, övertygar han sina gamla steppdansvänner att de ska bilda sin egen dansgrupp, vilket inte gör hans pappa glad.