Borta med tiden
David Freeman är en vanlig pojke avsedd för ett ytterst extraordinärt äventyr ombord på ett futuristiskt rymdskepp. Efter ett mystiskt försvinnande återvänder David med enorm, oupptäckt kunskap om universum.
David Freeman är en vanlig pojke avsedd för ett ytterst extraordinärt äventyr ombord på ett spektakulärt, futuristiskt rymdskepp. Efter ett mystiskt försvinnande återvänder David med enorm, oupptäckt kunskap om universums längsta räckvidd. Med dessa plötsliga navigeringskrafter kan David ta den fantastiska flygmaskinen var som helst han önskar, åtföljd av den skämtsamma robotbefälhavaren Max, och ett gäng bisarra utomjordiska varelser.