Brokedown Palace
Två flickor som just gått ut high school reser till Thailand, där de grips för narkotikasmuggling.
Två unga amerikanska flickor som döms till 30 år i thailändskt fängelse får hjälp av en människorättsadvokat som tror på deras berättelse om att de satts dit. Den ena flickan offrar sig så den andra kan bli benådad, men den som blir kvar lär sig läxan om inre frihet och styrka.