Bron till Terabitia
Trötta på att bli mobbade i skolan och bortglömda hemma, flyr Jess Aarons och Leslie Burke in i skogen där Leslie visar Jess det fantastiska riket Terabitia. Det är ett hemligt land där de härskar över jättar, troll, och andra underliga varelser de skapar. När deras fantasi flyger högt och deras vänskap djupnar, upptäcker de hur man styr ett kungarike, slåss mot mörkrets makter och förändrar sina liv för gott.