Bulworth
I tron att hans karriär är över tar senator Jay Bulworth (Beatty) ut en enorm försäkring och anlitar en lönnmördare för att ta sitt eget liv. Hans kommande död ger honom en oemotståndlig önskan att bryta mot kutymen och istället säga det som det är.
I tron att hans karriär är över tar senator Jay Bulworth (Beatty) ut en enorm livsförsäkring och anlitar en lönnmördare för att ta sitt eget liv. Hans kommande död ger honom en oemotståndlig önskan att bryta mot kutymen och säga det som det är. Med ny livsentusiasm, delvis orsakad av den vackra Nina (Halle Berry), måste Bulworth försöka att stoppa lönnmördaren innan det är för sent.