Butch och Sundance, superhjältarna
Två unga brottslingar snubblar sig igenom en serie rån i jakt på det stora kapet. Föregångaren till filmen "Butch Cassidy och Sundance Kid."
En föregångare till filmsuccén Butch Cassidy och Sundance Kid. Detta nya äventyr beskriver hur den gamla västerns två mest berömda personer möttes. Skurken Butch Cassidy träffar Sundance, en cowboy, under de snöiga vintermånaderna och inledningen på denna vackra vänskap förvandlas snart till vilt kaos och sattyg, då de inte lyckas undgå problem. De åtföljs av rivalerna LeFors, O.C. Hanks, en boskapstjuv som söker hämnd, en arg kasinovakt som jagar dem med ett uppbåd, en snål slaktare och några klantiga skurkar. Butch och Sundance måste hitta ett sätt att få tag på en förmögenhet och inte tas fast, och för dem betyder det tågrån.