Calvary
Brendan Gleeson levererar “en helt sensationell prestation” (Total Film) som irländsk präst som hotas av en mystisk församlingsmedlem i denna mörka komedi om mord och moral.
Brendan Gleeson levererar “en helt sensationell prestation” (Total Film) i denna "stygga, roliga svarta komedi” (Time Out) från den hyllad författaren och regissören John Michael McDonagh (The Guard). När en god präst (Gleeson) hotas av en mystiskförsamlingsbo känner han de onda krafterna närma sig och han börjar undra om han har modet att möta sitt eget Golgata.