Marvel Studios' Captain America: The First Avenger
Efter att ha ansetts olämplig för militärtjänst ställer Steve Rogers upp i ett topphemligt forskningsprojekt som gör honom till Captain America, en superhjälte hängiven att försvara Amerikas ideal och leda kampen för frihet som det ultimata vapnet mot ondskan. När en skräckinjagande styrka hotar världen, går världens bästa soldat ut i krig mot den onda HYDRA-organisationen.