Chasing Mavericks
Baserad på den sanna historien om surfikonen Jay Moriarity. Chasing Mavericks handlar om en ung mans mål att surfa på världens farligaste vågor och den lokala legenden som tränar honom. Det som börjar som ett mentorskap blir en livslång relation när de båda upptäcker att det inte finns något bättre än att testa gränserna och följa en dröm.
Chasing Mavericks är den inspirerande sanna historien om surfingfenomenet Jay Moriarity. När 15-åriga Jay upptäcker att vågorna vid mytiska Mavericks är de största i världen och finns nära hans hem i Santa Cruz, tar han hjälp av lokala legenden Frosty Hesson för att träna honom att överleva dem. När Jay och Frosty ger sig iväg för att göra det omöjliga, formar de en unik vänskap som förvandlar deras liv, och deras mål att tämja Mavericks börjar handla om mer än surfing. Chasing Mavericks skapades med hjälp av några av de största namnen i surfingvärlden och innehåller de mest fantastiska klippen på vågor någonsin.