Conviction
En arbetande mamma bestämmer sig för att plugga juridik i ett försök att representera sin bror som blivit dömd för mord och livstids fängelse på felaktiga grunder.
En ung kvinnas värld krossas när hennes älskade bror Kenny blir dömd för mord och får livstids fängelse. Hon tror hårdnackat på hans oskuld, och Betty Anne påbörjar en 18 år lång resa för att befria Kenny genom att använda toppmodern kriminalteknik. Det orubbliga bandet mellan en bror och en syster, som är hjärtat i detta verkliga drama, kommer att röra om dina känslor och inspirera dig.