Cradle Will Rock
En grupp av passionerade skådespelare riskerar allt för att spela den ökända musikalen ”The Cradle Will Rock”. Då hoten mot deras frihet och levebröd tornar upp sig så vägrar de att ge med sig inför censuren.
Kraftfull och hänryckande, den kritikerrosade filmen ”The Cradle Will Rock”, med Hank Azaria, Joan Cusack, John Cusack, Bill Murray och Susan Sarandon, ger en mångskiftande syn på de extraordinära händelserna i 1930-talets USA. Från överklassen till livet på gatan, så ger regissören Tim Robbins liv åt depressionens New York. Det är en tid då Da Vincis verk skänks till miljonärer för att hjälpa dem finansiera Mussolinis krig och Nelson Rockefeller anlitar den mexikanske konstnären Diego Rivera för att måla lobbyn i Rockefeller Center. En tid då en ung Orson Welles och en grupp passionerade skådespelare riskerar allt för att spela den ökända musikalen ”The Cradle Will Rock". Då hoten mot deras frihet och levebröd tornar upp sig så vägrar de ge med sig inför censuren. Baserad på en sann historia, ”The Cradle Will Rock” kommer att beröra.