De Heineken ontvoering
Övertygande brottsdrama om den ökända kidnappningen av Freddy Heineken och hans chaufför 1983. Kännetecken för värstingen Willem Holleeder och småtjuven Martin Erkamps förs samman i den fiktiva kidnapparen Rem Hubrechts.
Heineken Kidnapping är inspirerad av Nederländernas mest kända kidnappningsfall. År 1983 blir ölmagnaten Alfred Heineken och hans chaufför Ab Doderer kidnappade av fyra män som kräver en lösensumma på 35 miljoner nederländska gulden. De fyra unga, pengahungriga brottslingarna, som känt varandra sedan en tidig ålder och bildat ett nära sammanvetsat gäng, håller Heineken och Doderer inlåsta i ett lagerhus i Amsterdam i två veckor.