Deion's Double Play
Fräck. Adrenalinstinn. Fängslande. Det är svårt att hitta en annan idrottsman vars briljans på planen var en sådan manifestation av personligheten bakom den som Deion Sanders. Visst fanns det andra stjärnor som var aktiva inom fler än en sport, och vars personligheter fångade din uppmärksamhet. Men ingen gjorde det som mannen som älskade rampljuset så mycket att han kallade sig själv ”Prime Time.”
Fräck. Adrenalinstinn. Fängslande. Det är svårt att hitta en annan idrottsman vars briljans på planen var en sådan manifestation av personligheten bakom den som Deion Sanders. Visst fanns det andra stjärnor som var aktiva inom fler än en sport, och det fanns andra personer vars personligheter fångade din uppmärksamhet – men ingen gjorde det som den man som älskade rampljuset så mycket att han kallade sig själv ”Prime Time.” Och inget tillfälle kan sammanfatta hans förmågor, och hans övertygelse om hur oändliga de var, mer spektakulärt än de virvlande 24 timmarna i oktober 1992 – när Sanders varvade en proffsmatch i amerikansk fotboll med ett par eftersäsongskamper i baseboll, i två olika städer 150 mil ifrån varandra. Nu, i den kommande 30 for 30-filmen Deion's Double Play, berättar NFL Films och regissören Ken Rodgers tillsammans med SMAC Entertainment historien om ett enastående konststycke av kondition och logistik. Det startar i Pittsburgh, där Sanders var med Atlanta Braves för National League Championship Series. Därefter fortsätter resan till Miami, där han spelade för Atlanta Falcons dagen därpå, för att sedan återvända till Pittsburgh för att spela med Braves igen samma kväll. Det var en kamp mot klockan, och vissa såg det bara som ett slags jippo. Men bakom alla kontroverser, all djärvhet och livskraft stod också en enastående idrottsman som försökte ena kärleken till två olika sporter samtidigt.