Den gode, den onde, den fule
The Good, The Bad, The Hungry berättar den häpnadsväckande historien om Takeru Kobayashi, född i Nagano, Japan, som vann korvätartävlingen Nathan’s Hot Dog Eating Contest sex gånger i rad, och kaliforniske Joey Chestnut, som störtade japanen från tronen 2007 och blev idrottens ansikte.
The Good, The Bad, The Hungry berättar den häpnadsväckande historien om Takeru Kobayashi, född i Nagano, Japan, som vann korvätartävlingen Nathan’s Hot Dog Eating Contest sex gånger i rad, och kaliforniske Joey Chestnut, som störtade japanen från tronen 2007 och blev idrottens ansikte. Det är en historia som till tider är både upprörande och gripande. Den utforskar bakgrunden till Kobayashi och Chestnuts båda karriärer, varje tugga av deras uppgörelse såväl som Major League Eatings – organisationen som kontrollerar tävlingen – kompromisslösa marknadsföringsinsatser. Måhända är det en sport som saknar motstycke, men som filmen avslöjar är tävlingen, och hur den förändrade de båda männens liv för alltid, lika äkta som det du ser på vilken annan tävlingsarena.