Den gula skuggan
En nobelvinnande forskare, Hathaway, får ett konstigt brev som leder honom till Kina - som spion! Hathaway har skickats för att avkoda en formel som kan rädda miljontals liv, men han har ingen aning om vem han kan lita på.
När den nobelvinnande forskaren Hathaway (Peck) får ett konstigt brev, är det sista stället han förväntar sig att det leder honom till det kommunistiska Kina - som spion! Hathaway har skickats för att avkoda en formel som kan rädda miljontals liv. Han har ingen aning om vem han kan lita på, och värst av allt är att hans hanterare inte berättat för honom att sändaren som implanterats i hans huvud också är en bomb.