Dagbok för alla mina fans - Det långa loppet
Familjen Heffleys biltur till Meemaws 90-årskalas tar en vild omväg på grund av Gregs senaste intrig för att kunna gå på konvention för videospel. Baserat på tidernas bäst säljande bokserie, blir det här äventyret tvärs över landet en erfarenhet som Heffleys aldrig kommer att glömma!