Pilot
Miep Gies, en ung, sorglös sekreterare, går med på att hjälpa sin chef Otto Frank att gömma sin familj efter att nazisterna invaderar Holland. Med mod som hon inte visste att hon hade står Miep inför sin första uppgift: att få Ottos tonårsdotter Margot förbi en Gestapo-kontroll.