Downhill
När ett gift par, med nöd och näppe lyckas undgå en lavin i Alperna under en skidsemester, hamnar de i kaos när de tvingas omvärdera sina liv och det de känner inför varandra. Julia Louis-Dreyfus och Will Ferrell spelar huvudrollerna i den här bitska komedin.
Julia Louis-Dreyfus and Will Ferrell spelar huvudrollerna i den här fantastiska komedin om en familjs missöden under en skidsemester i Alperna. Billie och Peter (Louis-Dreyfus och Ferrell) ser fram emot en underbar vecka på en europeisk skidort tillsammans med sina två söner. Men när Petes reaktion på vad som visar sig vara en ofarlig lavin skiljer sig från Billies, verkar plötsligt deras äktenskap lagt på is. De lyckas inte lägga lavintillbudet bakom sig, och Pete och Billie tillbringar veckan med en uppsättning karaktärer: Pete åker skidor och dricker sig berusad med sin jobbarkompis (Zach Woods), som befinner sig i förälskelsestadiet med sin hashtagsbesatta flickvän (Zoe Chao), och Billie får oväntade råd av en sensuell skidlärare (Giulio Berrutti) och en sexgalen hotellreceptionist (Miranda Otto). Tiden isär och pinsamma möten ger Pete och Billie perspektiv på sig själva, och de inser att de måste bestämma sig för om de ska fortsätta vara en familj eller inte. Med sin svarta humor, realism och sina trovärdiga skådespelarinsatser, blir Downhill en uppfriskande kartläggning av kärlek, familj, instinkt och förväntningar.