Mårten Gås hälsar på
Kalle Ankas frossande kusin Mårten Gås kommer på besök och äter praktiskt taget allt han har i huset. När det rättframma sättet att bli av med sin glupska husgäst misslyckas, tar Kalle till desperata åtgärder för att få bort honom.