El secreto de Marrowbone
En ung man och hans tre yngre syskon, som har hållit sin älskade mors död hemlig för att kunna fortsätta vara tillsammans, blir plågade av en ondskefull närvaro i den stora herrgården där de bor.
Fyra unga syskon och deras mor, Rose, kommer till Marrowbone, ett övergivet hus. De har flytt från England där de lämnade bakom sig en våldsam far och ett kriminellt förflutet, och de hoppas nu kunna starta ett nytt liv på en plats där ingen känner dem. De blir snart vänner med Allie, en flicka från området som lyser upp deras sorgsna liv. Men Rose dör oväntat, och lämnar sina barn ensamma, utan några resurser. Syskonen bestämmer sig för att begrava sin mor i trädgården och hålla hennes död hemlig för att de inte ska behöva skiljas åt eller skickas tillbaka till England. De försöker överleva utan de vuxnas hjälp, de gömmer sig från världen och de har ingen annanstans att ta vägen. Mitt i allt detta börjar de känna av en hotfull närvaro och det börjar spöka i det gamla huset.