Elway to Marino
Våren 1983 kan NFL ha varit som svagast. Föregående säsong hade plågats av en spelarstrejk, uppstickaren USFL letade stjärnspelare och Al Davis stämde ligan. Men allt började förändras den 26 april 1983 - dagen till NFL-draften - när en ny generation superstjärnor var redo att gå med ligan. Sex quarterbacks valdes ut i första rundan av draften – något som aldrig hänt före eller efter. "Elway to Marino" tar en titt på draften genom ögonen på de spelare, huvudtränare, general managers, lagägare och agenter som deltog. Agent Marvin Demoff, som representerade både John Elway och Dan Marino, och förde dagbok under månaderna fram till den mest dramatiska draftdagen i NFL:s historia. Vi kommer att lära oss historien om draftval och hemliga erbjudanden och se spänningen mellan framtida Hall of Fame-spelare och de lag som valde dem.