Emma
En film om Emmas hämnd och ett behandlingshem om så många andra där individen inte existerar. "Det är bäst att du vänjer dig", säger de andra tjejerna. Men Emma kommer inte att vänja sig. Trots hämmande tacksamhet till behandlingshemmet som hjälpte henne att bli drogfri, kommer Emma att välja en annan väg – sin väg! "Emma" handlar om mod, integritet, hopp, glädje och framför allt kärlek till livet.