En underbar jävla jul
De två 27-åringarna Simon och Oscar har varit ett par i tre år. Tillsammans med sin nära vän Cissi har de köpt en charmig gammal villa som renoveringsobjekt i Stockholmsförorten Bromma. Cissi är gravid i nionde månaden och fadern är antingen Oscar eller Simon. Tillsammans ska trion bilda familj, en hemlighet de har skjutit upp att berätta för sina egna familjer ända till nu.
De två 27-åringarna Simon och Oscar har varit ett par i tre år. Tillsammans med sin nära vän Cissi har de köpt ett charmigt gammalt ruckel i Stockholmsförorten Bromma. Huset är i stort behov av renovering, men barnkammaren på övervåningen är redan klar, eftersom Cissi är gravid i nionde månaden – och fadern kan vara antingen Oscar eller Simon. Tillsammans ska trion bilda familj, en hemlighet de har skjutit upp att berätta för sina egna familjer i nästan ett års tid. Slutligen finns ingen återvändo, utan hemligheten måste avslöjas. Och vid vilken tidpunkt vore avslöjandet mera passande än under julen: den helg som firar tolerans och Jesu födelse, när alla förväntas visa vänlighet och kärlek för varandra.