Eragon
I ett mörkt kungadöme tänds en strimma av hopp då Eragon hittar en mystisk blå sten som visar sig vara ett legendariskt drakägg. När ägget kläcks är Eragons och draken Saphiras öden för evigt sammanlänkade. En actionsaga med spektakulära specialeffekter!