Fångade i paradiset
Det är julafton och Bill, Alvin och Dave Firpo, tre småskurkar från New York, försöker desperat att ta sig ur den lilla staden de rånat men deras storstadsränker är ingen match för de goda invånarna i Paradise, som långsamt dödar Firpos med sin vänlighet.
Tre småskurkar och bröder (Nicolas Cage, Dana Carvey och Jon Lovitz) rånar en bank i småstaden Paradise. När de försöker ta sig ut ur stan fastnar de i snöstorm och stadsbornas enorma vänlighet och de inser att de måste lägga tillbaka pengarna de har stulit från banken. De behöver bara kunna smita undan sina nya vänner tillräckligt länge för att kunna bryta sig tillbaka in i banken.