Flooded Tombs of the Nile
Arkeologer och ett team av dykare beger sig in i den översvämmade pyramiden i Nastasen, den sista kushite-kungens grav i Nuri. Deras mål är den sista gravkammaren, där en stor och rektangelformad sten ligger mitt i rummet - under vatten och till synes orörd. Med luftslangar och med risk att pyramiden kollapsar, hittar teamet nya ledtrådar om det mystiska kushiteriket som styrde Egypten i nästan 100 år.