Flora & Ulysses
”Flora & Ulysses” är en förtjusande äventyrskomedi som är baserad på den Newbery prisvinnande boken. Föräldrarna till 10-åriga Flora, ett hängivet serietidnings-fan och en självutnämnd cyniker, ska separera. När hon räddar en ekorre som hon döper till Ulysses upptäcker Flora att denne besitter unika superhjältekrafter som kastar dem ut på ett äventyr fullt av humoristiska komplikationer vilka slutligen kommer att förändra Floras liv, och hennes livsåskådning, för alltid.