Flykten från apornas planet
En trio superintelligenta apor från framtiden skapar paranoia hos 1900-talsmänniskor som fruktar en konspiration för att störta mänskligheten.
Roddy McDowall och Kim Hunter repriserar sina roller från den ursprungliga Apornas planet i detta tredje kapitel om aporna. Två intelligenta människoapor från framtiden, Cornelius (McDowall) och Zire (Hunter), färdas till nutidens jord. De skapar omedelbar sensation och behandlas som kändisar, tills en konspiration på hög nivå tvingar dem att fly för sina liv!