Ford v Ferrari
Den visionära amerikanske bildesignern Carroll Shelby och den våghalsiga brittiske racerföraren Ken Miles får av Ford uppdraget att bygga en racerbil för att besegra Ferrari på Le Mans 1966.
Matt Damon och Christian Bale har rollerna i FORD V FERRARI, baserad på den sanna historien om den amerikanska visionären och bildesignaren Carroll Shelby och den orädda brittiska föraren Ken Miles, som tillsammans bygger en revolutionär racerbil för Ford Motor Company och tar sig an Enzo Ferraris dominerande racerbilar under Le Mans 24-timmars i Frankrike, 1966.