Fuga da Reuma Park
Vilka kommer Aldo, Giovanni och Giacomo att vara år 2041? Trots ålderskrämpor har de inte förlorat sitt surrealistiska sinne för humor. Inlåsta på en gammal nöjespark som gjorts om till ett ”skräckens äldreboende” framför trion sina populäraste sketcher som ”Kmers son Pdor”, ”Greve Dracula” och ”Tafazzi”, och utarbetar slutligen en plan för hur de ska fly till Brasilien.
Ficarra och Picone gör sig av med sin gamle far Aldo Baglio ”likt radioaktivt avfall”. De lämnar honom på en fängelseliknande nöjespark som gjorts om till ett äldreboende, under överinseende av den hänsynslösa, starka och kurviga ryskan Ludmilla. Där träffar Aldo den senile gamle Giovanni som pratar med duvor och fiskar, och den rullstolsbundne Giacomo som är besatt av hästridning. Aldo, Giovanni och Giacomo utarbetar en plan för att rymma från skräckhuset, och under det högljudda julfirandet lyckas de ta sig ut. Jagade av Ludmilla tar sig trion till Navigli i en sidovagn, och utmattade men överlyckliga ombord på Giovannis båt. Med hjälp av Giovannis pengar kastar de loss med sikte på drömdestinationen: Rio de Janeiro!