Garden State
Den känslomässigt nerstängda Andrew "Large" Largeman har inte varit hemma i New Jersey på nio år. Nu när Large försöker återkoppla med diverse bekanta, inklusive sin far, bestämmer han sig för prova att bli hög på det mest potenta och oförutsägbara läkemedlet som finns... livet själv!
Andrew Largeman återvänder hem till sin kliniskt deprimerade mors begravning, en resa som återförenar honom med hans tidigare vänner. Samtidigt avvecklar han sin tunga antidepressiva medicin och han börjar hitta sig själv igen. Han träffar Sam, en tjej som lider av olika krämpor, och möjligheten till känslomässig anknytning, att konfrontera sin psykologfar, och och början till ett nytt liv anas.