HISTORIEN OM ROBIN HOOD OCH HANS GLADA GÄNG
Nobla kung Rikard Lejonhjärta har lämnat England för att leda korståget till det heliga landet, vilket innebär att hans fattigaste undersåtar blir utlämnade åt hans svekfulla bror, Prins John. Efter att hans far dödats av Prince Johns kumpan samlar Robin Hood ihop ett gäng fredlösa i Sherwoodskogen för att försvara sig mot hans ondskefulla styre.