Hjärtlösa typer
Den avskyvärde miljonären Sam Stone (Danny DeVito) är hänsynslös. Hur hänsynslös? När hans bitska hustru Barbara (Bette Midler) förs bort av två odugliga kidnappare (Judge Reinhold, Helen Slater) gråter Sam glädjetårar… och vägrar att betala lösesumman. När kidnapparna hotar med att döda den påstridiga arvtagerskan skrider Sam omedelbart till handling… han firar!