Hoffa
Regissören och skådepelaren Danny DeVitos oförglömliga epos med Jack Nicholson i huvudrollen som Jimmy Hoffa, den mytomspunna Teamster-chefen vars mystiska försvinnande aldrig har fått en förklaring.
I regissören och rollinnehavaren Danny DeVitos oförglömliga film spelar Jack Nicholson Jimmy Hoffa, den legendariska Teamster-chefen vars mystiska försvinnande aldrig har fått en förklaring. Filmen skildrar Hoffas passionerade kamp att forma landets mest inflytelserika fackförening, hans förhållande till maffian och hans påföljande fängelsedom och straff utdelat av Robert Kennedy.