Hon är min
Syskonrivaliteten går i spinn i denna skruvade historia om Micky och Francis, två mycket olika bröder, och den enda saken som kommer emellan dem.
Micky och Francis Fitzpatrick har båda, var och en på sitt sätt, försökt leva sina liv enligt pappans regel: ”Gör det som gör dig själv lycklig först.” Micky tror att han är lycklig som taxichaufför och lever ett obekymrat liv som ungkarl - tills han träffar Hope, en vacker, fritänkande collegestudent på väg till Paris. Francis tror att han är lycklig i sitt framgångsrika jobb på Wall Street och äktenskap med sin levnadsglada flickvän från college - tills han träffar Heather, en vacker blondin från Mickys förflutna. När de två brödernas romantiska problem sammanfaller på sätt som de aldrig kunnat vänta sig vaknar den gamla syskonrivaliteten till liv igen.